Online adverteren
Met online adverteren kun je jouw bedrijf of merk onder de aandacht brengen bij een breed of juist heel specifiek publiek. Door de juiste boodschap naar de juiste doelgroep(en) te zenden hebben online advertenties succes. Resultaten kunnen nauwkeurig worden gemeten, waardoor we de campagnestrategie continue aan kunnen passen voor de beste resultaten.
Google adverteren (SEA)
Met Search Engine Advertising (SEA) kun je op korte termijn bovenaan in de zoekpagina van Google komen. Je betaalt op basis van kosten per klik (CPC). Dit betekent dat je alleen betaalt wanneer iemand daadwerkelijk op de advertentie klikt. De advertenties worden ingericht op relevante zoekwoorden van de doelgroep. Daarom doen we voorafgaande een campagne een zoekwoordenonderzoek. Op deze manier hebben we een goed beeld van waar de doelgroep naar zoekt.
Display adverteren
SEA biedt flexibiliteit in adverteren: zo kun je ook kiezen voor displayadvertenties waarbij je alleen visuele content laat zien aan gerichte doelgroepen. Afhankelijk van het product of de dienst kunnen wij een goede inschatting maken van welke manier van adverteren het beste resultaat oplevert.
Social Media adverteren
Facebook en Instagram adverteren
Met adverteren via Facebook en Instagram kun je een hele specifieke doelgroep benaderen. Met ‘targetingopties’ kunnen we onder andere demografische gegevens, interesses en gedrag selecteren om dé ideale klant te bereiken. Deze platforms bieden daarnaast de mogelijkheid om de boodschap op een creatieve manier over te brengen. Via beeld, video of bijvoorbeeld een carrousel (swipe-post). Nog één groot voordeel van adverteren via deze kanalen: je hebt direct de mogelijkheid tot interactie met de potentiële doelgroep.
LinkedIn adverteren
Adverteren via LinkedIn is ideaal voor B2B-marketing. Je kunt jouw bedrijf promoten binnen een professioneel netwerk van beslissers en invloedrijke personen. Met ‘targetingopties’ kunnen we advertenties heel gericht laten zien aan de doelgroep. Zo kunnen we branches selecteren, maar ook personen met bepaalde functies of de bedrijfsgrootte.
Het stappenplan
Intake
Kennismaking en verdieping in jouw bedrijf. Wat zijn de doelstellingen? Is online adverteren de juiste weg? Op welke manier kunnen we dat het beste doen?
Zoekwoordenonderzoek
In het geval van adverteren via Google, voeren wij een zoekwoordenonderzoek uit. Op deze manier weten we waar de doelgroep (niet) naar zoekt.
Bedrijfsaccount instellen
We stellen de juiste (technische) koppelingen in.
Content creatie
We maken creatieve content die aansluit bij de behoefte van de doelgroep.
Campagne
We segmenteren de doelgroep(en), locatie, kiezen een biedstrategie en verwijzen naar de juiste locatie (een website of formulier). We stellen verschillende campagnes in, zodat we later kunnen testen wat het beste werkt.
Optimalisatie
We analyseren de campagnes en sturen bij waar nodig voor optimaal resultaat.
Rapportage
In onze rapportages kun je de resultaten van de campagnes uitlezen. Afhankelijk van de opdracht brengen we frequent een rapportage uit.
Vrijblijvende intake
- Groot bereik of specifieke targetting
- Meetbare resultaten
- Effectief op korte termijn
- Versterking merkbekendheid
- Aanpasbare budgetten
- Mogelijkheid tot interactie (via social media)
- Flexibiliteit in gebruik van content