Marketing strateeg

Doelgerichte strategie voor meetbare resultaten

Je doet van alles aan marketing: je hebt een website, bent actief op social media en verstuurt een nieuwsbrief. Maar je hebt het gevoel dat het allemaal los van elkaar staat. Herken je dit? Zonder duidelijke strategie is marketing als een schip zonder kompas. Jouw marketing strateeg zorgt ervoor dat al je marketingactiviteiten doelgericht zijn en elkaar versterken.

Wat doet jouw marketing strateeg?

Een goede strategie begint bij luisteren. In een uitgebreid intakegesprek duikt jouw marketing strateeg in jouw bedrijf: wat zijn je doelen, wat heb je tot nu toe gedaan aan marketing, en wat werkte wel of niet? Ook spreken we met mensen uit je team en analyseren we beschikbare data. Op basis van dit onderzoek en onze ervaring stellen we een strategie op. In een heldere presentatie leggen we uit welke richting we adviseren en waarom. Jij geeft feedback en samen scherpen we het plan aan.

Vervolgens maken we een concreet actieplan: wat gaan we doen in de komende periode, wie doet wat, en wat zijn de verwachte resultaten? Dit plan bespreken we samen, zodat jij precies weet wat er gaat gebeuren. Hierna gaan we aan de slag. Je marketing strateeg houdt overzicht over alle marketingactiviteiten en zorgt dat iedereen op koers blijft. Met regelmatige check-ins bespreken we de voortgang en resultaten. En we staan niet stil: elke drie maanden evalueren we de strategie en stellen we bij waar nodig. Marketing is geen exacte wetenschap, maar door continu te meten en te verbeteren, zorgen we voor steeds betere resultaten.

Case study

Ardoer

Ardoer is een samenwerkingsverband van meer dan 30 zelfstandige kwaliteitscampings in Nederland. Ardoer is opgericht in 2005 en had als doel marketingkrachten van de aangesloten campings te bundelen. Dat kwam tot uiting in een gezamenlijke brochure en een grote gezamenlijke website. De markt voor het aanbieden van kampeervakanties is echter in de afgelopen 20 jaar veranderd. Daardoor was een herpositionering van het merk noodzakelijk.

Samen met het bestuur van Ardoer is daarom een werkgroep opgericht waarmee we gezamenlijk de nieuwe visie met daarin de positionering voor Ardoer hebben bepaald. Hierbij hebben we met een duidelijk projectplan gewerkt. Eerst werd een sterkere positionering bepaald en vastgelegd. Deze is met alle stakeholders besproken om tot een definitief concept te komen. Vervolgens is dit concept en deze nieuwe strategie vertaald in een nieuwe website, huisstijl en merkbeleving. Ook de social media kanalen van Ardoer zijn aangepast op de nieuwe strategie. Hierdoor heeft Ardoer een duidelijkere marktpositie gekregen en is de naamsbekendheid van het merk toegenomen.

De voordelen van een UPPER marketing strateeg

Een eigen marketing strateeg in dienst nemen is kostbaar en voor veel bedrijven onhaalbaar. Bij UPPER krijg je een ervaren strateeg voor een fractie van de kosten. Andere voordelen:

En als jouw vaste strateeg eens ziek is of vakantie heeft? Dan is er altijd een collega die op de hoogte is van jouw situatie en kan bijspringen.

Veelgestelde vragen

Onze marketing strategen hebben ervaring in diverse branches, van productiebedrijven tot zakelijke dienstverlening en van onderwijs tot high tech bedrijven. We nemen de tijd om jouw specifieke markt te leren kennen. En dankzij onze samenwerking met meerdere klanten, zien we wat werkt in verschillende sectoren en kunnen we die kennis ook voor jou inzetten.

Absoluut! We werken regelmatig op interimbasis. Omdat we als team werken, kunnen we snel schakelen en bijspringen waar nodig. We zorgen voor een soepele overdracht en houden rekening met jullie bestaande processen en systemen.

Dat bepalen we samen, afhankelijk van je wensen en de intensiteit van de samenwerking. Meestal plannen we een maandelijkse strategiesessie en wekelijkse korte check-ins. Daarnaast is je strateeg altijd bereikbaar via e-mail en telefoon als er vragen of nieuwe ontwikkelingen zijn.

Bij UPPER geloven we in flexibiliteit. We bieden verschillende samenwerkingsvormen, van projectbasis tot doorlopende ondersteuning. We beginnen vaak met een opstartperiode van drie maanden. Daarna kunnen we samen kijken wat het beste werkt voor jouw situatie.

We werken meestal met een vast maandbedrag, gebaseerd op het aantal uren dat je strategie en begeleiding nodig heeft. Dit is vaak een combinatie van directe contactmomenten en tijd die we besteden aan onderzoek, analyse en het opstellen van plannen. Zo weet je precies waar je aan toe bent, zonder verrassingen achteraf.

Plan een 30 minuten kennismakingsgesprek

Ben je het zat om marketing te doen zonder duidelijke richting? Of wil je gewoon meer uit je marketinginspanningen halen? Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek van 30 minuten. Samen kijken we hoe onze marketing strateeg jouw marketingafdeling kan versterken.

Test