Vakantiepark De Meerpaal
Professionele marketing-ondersteuning voor een topcamping in Zoutelande
De opdracht
Anders dan veel vakantieparken in de regio is Vakantiepark de Meerpaal niet gericht op maximale groei, maar vooral op kwaliteit en gastbeleving. Het park draait goed en heeft vooral behoefte aan een constante bezetting, met extra aandacht voor periodes buiten de schoolvakanties.
Het management wil graag ontzorgd worden op marketinggebied. Ze zoeken een professionele uitstraling die past bij de kwaliteit van het bedrijf, zonder zelf een marketingteam in dienst te moeten nemen. Hierdoor ligt de focus binnen het bedrijf op het runnen van de camping en het zorgen voor een fantastische ervaring voor de gasten.
UPPER marketing is al meerdere jaren de marketeer van Vakantiepark de Meerpaal en we verzorgen alle marketing die niet via Ardoer loopt. Omdat we ook verantwoordelijk zijn voor Ardoer, zorgen we voor een naadloze aansluiting van de eigen kanalen en de inzet van Ardoer.
Onze aanpak
Vanuit Ardoer waren we bij UPPER al goed bekend met Vakantiepark de Meerpaal. De keuze om voor een Marketing als Service model te kiezen was dan ook snel gemaakt. Hierbij krijgt Vakantiepark de Meerpaal toegang tot een volledig marketingteam, zonder zorgen en kosten van eigen medewerkers in dienst nemen.
Vanaf het begin van de samenwerking hebben we een aanpak op maat ontwikkeld:
Naadloze integratie met de marketing van Ardoer
Als marketingpartner van zowel Ardoer als Vakantiepark De Meerpaal, zorgen we voor een perfecte afstemming tussen beide. Dit voorkomt dubbel werk en zorgt voor een consistente uitstraling over beide kanalen.
Volledig marketingteam
Verschillende medewerkers worden ingezet als allround marketeer voor De Meerpaal. De marketing strateeg zorgt ervoor dat er een overkoepelende aanpak is en communiceert de strategie naar de overige marketeers. De content specialist zorgt voor nieuwsbrieven en content op social media om het contact met bestaande klanten warm te houden. De grafisch vormgever zorgt ervoor dat alle uitingen visueel op elkaar aansluiten en de digital marketeer zorgt ervoor dat nieuwe klanten De Meerpaal goed weten te vinden.
Seizoensgebonden campagnes
We zetten voor De Meerpaal afwisselend van de behoefte, die tijdens het seizoen regelmatig wisselt, verschillende specialisten in.
Voor de start van het seizoen wordt er door de grafisch vormgever voor gezorgd dat alle uitingen weer netjes en up to date zijn. Ook worden contentkalenders en planningen gemaakt. Tijdens het seizoen zijn er regelmatig gesprekken met de marketingstrateeg om samen te bepalen waar bijgestuurd moet worden of welke periodes extra aandacht nodig hebben. Dit kan door de digital marketeer met effectieve advertenties en campagnes kracht worden bijgezet.
De resultaten
Betere bezetting in de schoudermaanden
De bezettingsgraad in het voor-en naseizoen is geleidelijk gestegen. Hiervoor zijn geen grootschalige kortingsacties in gezet, maar een gestage en geleidelijke groei gerealiseerd, met name onder de bestaande gasten.
Complete marketing-ontzorging
Het management wordt elke twee weken op de hoogte gebracht van de stand van zaken, maar besteedt verder minimale tijd aan marketingbeslissingen. Hierdoor kunnen het management en de medewerkers zich volledig focussen op de gasten op het vakantiepark.
Hogere gastbeoordelingen
Ondanks dat de gemiddelde beoordeling van gasten met een 8,8 al extreem hoog was, is het mede door een eenduidige communicatie toegenomen tot gemiddeld een 9,0 (!). Een prestatie waar iedereen die bij Vakantiepark De Meerpaal betrokken is enorm trots op mag zijn.
De uitdagingen
- Voor Vakantiepark De Meerpaal is een professionele en herkenbare uitstraling over alle communicatiekanalen, zowel online als offline erg belangrijk.
- De vakantieperiodes lopen over het algemeen goed en zitten vaak vol. Uitdaging is om ook buiten de schoolvakanties voldoende bezetting te creëren om het serviceniveau op peil te kunnen houden.
- Het management wil zich kunnen focussen op de operationele zaken om gasten de ideale vakantie te bieden, zonder constant met het aanspreken van nieuwe gasten bezig hoeven te zijn.
- Ze zochten niet alleen een partij die de uitvoering van de marketing op zich wilde nemen, maar ook proactief mee wilde denken over de mogelijkheden en kansen.
Teamsamenstelling
Tevreden klant
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Ruben Kouwer - Eigenaar Vakantiepark De Meerpaal
KPI van UPPER
UPPER als marketingafdeling van Vakantiepark De Meerpaal:
Ben jij ook klaar voor jouw eigen marketingafdeling?
Ben jij net als Vakantiepark De Meerpaal op zoek naar een professionele marketingondersteuning zonder de zorgen van een eigen marketingafdeling? Wij helpen veel bedrijven met ons “Marketing als Service” model.
Laten we kennismaken en bespreken hoe we jouw bedrijf kunnen helpen met marketing die werkt, zonder dat het veel tijd van je vraagt.