Jouw externe marketing team

Alle expertise die je nodig hebt voor een vast bedrag per maand

Stel je eens voor: een volledig team van marketing professionals dat werkt als jouw eigen externe marketingteam. Maar dan zonder de zorgen van de werving, management, scholing en doorlopende salariskosten. Dat is het externe marketingteam van UPPER.

Sterke marketing draait om continuïteit. Een losse campagne of post is vaak niet genoeg—je merk moet in beweging blijven. Ons team van specialisten denkt op alle vlakken mee met wat jouw bedrijf nodig heeft om te groeien. Strategisch, creatief en altijd met focus op resultaat.

Jouw probleem

Het probleem van (g)één marketeer

Veel groeiende bedrijven kiezen voor één marketingmedewerker. Logisch, want een hele afdeling lijkt onbetaalbaar en vaak is er onvoldoende werk om meerdere mensen bezig te houden. Die ene medewerker staat dan alleen wel voor de moeilijke taak om:

  • Content schrijven en vormgeven
  • Website beheren en optimaliseren
  • Social media en google ads draaien
  • Strategie ontwikkelen en uitvoeren
  • En al het andere dat met marketing te maken heeft.

Geen wonder dat marketingplannen blijven liggen, deadlines verschuiven en resultaten soms tegenvallen. Niet omdat je marketeer niet goed is, maar omdat niemand dit allemaal op topniveau kan.

Onze oplossing

Jouw team van specialisten binnen handbereik

Met UPPER als extern marketingteam, krijg je een compleet team van specialisten dat samenwerking alsof het jouw eigen marketingafdeling is. Iedereen doet alleen waar hij of zij écht goed in is:

  • Onze marketingstrateeg zet de grote lijnen uit en bewaakt de koers zodat alle onderdelen optimaal samenwerking
  • De contentspecialist zorgt voor overtuigende teksten en verhalen
  • De designer maakt jouw merk visueel sterk en zorgt voor een consequente implementatie over alle kanalen
  • Online marketing zorgt ervoor dat klanten de weg naar jouw bedrijf weten te vinden

Het resultaat? Marketing die écht werkt zonder dat jij er dagelijks omkijken naar hebt.

Marketing als een service

Elke organisatie heeft unieke uitdagingen en doelen. Daarom stelt onze senior marketingstrateeg altijd eerst vast hoe jouw ideale marketingteam eruit moet zien. Welke expertises, in welke verhouding en welke focus is nodig om jouw doelen te bereiken.

Het resultaat? De ‘perfecte’ allround marketeer die aansluit op jouw behoeftes.

Hoe we het team samenstellen

Tijdens de strategiesessie brengt onze strateeg in kaart welke disciplines jouw bedrijf nodig heeft en hoeveel tijd per discipline optimaal is. Op basis daarvan wordt jouw team samengesteld.

De voordelen van het marketingteam van UPPER

Aspect Freelancer Eigen marketeer UPPER
Expertise
Eén expertise
Generalist
Team van specialisten
Beschikbaarheid
Wisselend
40 uur, ook in rustigere periodes
Altijd beschikbaar wanneer nodig
Continuïteit
Beperkt
Risico bij vertrek
Gegarandeerd door teamaanpak
Kosten
Per uur / per project
€ 3.500,- en € 5.500,- per maand
Vanaf € 1.500,- per maand (schaalbaar)
Risico’s
Kwaliteitsverschillen en continuïteit
Werving, uitval en vertrek
Minimaal

Hoe werkt het?

Wij bieden een flexibele samenwerking die past bij jouw situatie en budget

1

Korte kennismaking (30 minuten)

We starten altijd met een kort kennismakingsgesprek. Wat zijn je bedrijfsdoelstellingen? Wanneer is de samenwerking voor jou succesvol? Welk budget heb je beschikbaar? Wat maakt jouw bedrijf uniek? Wie zijn jouw klanten? Allemaal vragen die ons helpen om een eerste beeld van jullie bedrijf te krijgen.

2

Need & Fit document

Na de kennismaking stellen we een eerste plan op hoofdlijnen op. We bepalen of een doorlopende marketingafdeling de beste optie is, of dat een los project of interim basis beter aansluiten bij wat jouw bedrijf nodig heeft. Je krijgt dit document toegestuurd als voorbereiding op een volgend gesprek.

3

Strategiesessie

Als we denken dat doorlopende marketingondersteuning voor jou de beste oplossing is, plannen we een strategiesessie in. Hier gaan we samen echt de diepte in. We vragen door tot in detail en denken mee over hoe jouw bedrijf het beste in de markt kan worden gezet. Na deze sessie verwerken we alle informatie tot een concreet plan hoe wij denken dat je de marketing het beste aan kunt pakken.

4

Opstartfase

Na akkoord op de offerte begint de opstartfase. We verzamelen alle benodigde informatie, regelen toegang tot systemen (zoals Google Analytics en advertentieplatformen) en maken concrete werkafspraken. Afhankelijk van de opdracht is deze fase maximaal 1 of 2 weken.

5

Uitvoering en bijsturing

Nu alles klaar staat kunnen we écht aan de slag. Je krijg een vast team toegewezen en een vast eerste aanspreekpunt. Meestal is dat de strateeg waarmee je de eerdere sessies hebt gehad. Hij of zij houdt voor jou ook het grotere plaatje in de gaten om zeker te weten dat alles past bij wat is afgesproken.

We kijken kritisch of alles ook zo gaat zoals we bedacht hadden. Loopt een keer toch iets anders? Dan sturen we in overleg bij.

6

Periodieke rapportage en evaluatie

We houden je op de hoogte met heldere rapportages over de voortgang en resultaten. Tijdens deze evaluatiemomenten bespreken we wat er goed gaat en waar we nog kunnen bijsturen voor betere resultaten. 

Tarieven

Een marketingafdeling als een service, werkt met transparante maandpakketten. Deze worden altijd op maat opgesteld aan de hand van de wensen en behoeftes die er zijn.

Basispakket

Ideaal voor basis (online) marketing en dat je content up to date blijft.
1500,- per maand (vanaf)
  • 16 uur per maand
  • Team van specialisten
  • Flexibele inzet

Groeimodel

Complete marketing voor MKB-bedrijven met een ambitie om te groeien.
2750,- per maand (vanaf)
  • 32 uur per maand
  • Team van specialisten
  • Flexibele inzet
Meest gekozen

Premium

Volwaardige marketingafdelingen voor ambitieuze bedrijven.
4500,- per maand (vanaf)
  • 50+ uur per maand
  • Team van specialisten
  • Flexibele inzet

Case study

Ardoer

Ardoer is een samenwerkingsverband van meer dan 30 zelfstandige kwaliteitscampings in Nederland. Ardoer is opgericht in 2005 en had als doel marketingkrachten van de aangesloten campings te bundelen. Dat kwam tot uiting in een gezamenlijke brochure en een grote gezamenlijke website. De markt voor het aanbieden van kampeervakanties is echter in de afgelopen 20 jaar veranderd. Daardoor was een herpositionering van het merk noodzakelijk.

Samen met het bestuur van Ardoer is daarom een werkgroep opgericht waarmee we gezamenlijk de nieuwe visie met daarin de positionering voor Ardoer hebben bepaald. Hierbij hebben we met een duidelijk projectplan gewerkt. Eerst werd een sterkere positionering bepaald en vastgelegd. Deze is met alle stakeholders besproken om tot een definitief concept te komen. Vervolgens is dit concept en deze nieuwe strategie vertaald in een nieuwe website, huisstijl en merkbeleving. Ook de social media kanalen van Ardoer zijn aangepast op de nieuwe strategie. Hierdoor heeft Ardoer een duidelijkere marktpositie gekregen en is de naamsbekendheid van het merk toegenomen.

Veelgestelde vragen

Het liefst werken we van een periode van minimaal één jaar. Dat klinkt misschien lang, maar is nodig om ook echt verschil te maken. We beginnen altijd met het opstellen van een jaarplan en het stellen van doelen. Daarna begint de implementatie. Als al eerder blijkt dat de klik er toch niet is, kunnen we ook eerder afscheid nemen.

Daar hebben we inderdaad jouw hulp bij nodig, want jij kent de branche waarin je werkt het allerbeste. We hebben echter al ervaring in verschillende branches en weten precies welke vragen we moeten stellen om ook binnen jouw branche de optimale resultaten te behalen.

Jazeker. Je eerste aanspreekpunt is altijd de strategisch marketeer die voor jou de hoofdlijnen in de gaten houdt. Je zult alleen ook direct contact hebben met onze specialisten. We hebben gemerkt dat direct contact daarin fijn is om overhead te voorkomen.

Ja, dat is een groot voordeel van ons model. We evalueren regelmatig of de huidige opzet nog bij je past en passen onze inzet daarop aan waar nodig.

Nee, helemaal niet. Veel van onze klanten hebben intern iemand die verantwoordelijk is voor de marketing. We zorgen dan voor de volledige ondersteuning van deze persoon. Hij / zij kan dan regelmatig sparren met onze strateeg over de belangrijkste taken, terwijl ons team van specialisten de uitvoering verzorgd.

Ja, het is niet zo dat wij altijd de volledige marketing over moeten nemen. Wij hebben ook meerdere klanten waar we met externe partijen schakelen voor bijvoorbeeld de ontwikkeling van een specialist website.  Wij nemen dan meestal een coördinerende rol in, zodat we wel zicht houden op het totale plaatje en alles in elkaar blijft passen.

Klaar voor een eigen extern marketingteam?

Kies voor een team van specialisten dat jouw marketing écht vooruit helpt. In een vrijblijvend eerste kennismakingsgesprek bespreken we jouw situatie en bekijken we samen of onze dienstverlening bij jou past.

Test