Strategie
Het fundament onder elk marketingsucces
Je weet dat je marketing nodig hebt. Je beseft je dat zichtbaarheid cruciaal is. Misschien heb je al geïnvesteerd in een nieuwe website, social media of in advertenties. Maar brengt het jou dichter bij je doelen? Zonder heldere strategie blijven veel marketinginspanningen steken bij ‘bezigheidstherapie’: activiteiten die geld kosten maar niet bijdragen aan je bedrijfsdoelstellingen. Bij UPPER geloven we dat succesvolle marketing altijd start met een gedegen strategie.
Wat doet jouw marketingstrateeg?
Bij UPPER krijg je toegang tot jouw eigen ervaren marketingstrateeg die je écht verder kan helpen. Hij of zij is je eerste sparringpartner, adviseur en gids door de wereld van de marketing. Onze strategen bieden verschillende concrete diensten.
Uitgebreid marketingplan & strategische visie
De marketingstrateeg ontwikkelt een compleet plan dat alle voor jou relevante onderdelen van de marketing omvat. Hierbij wordt eerst gekeken naar de markt en je doelgroep, maar ook de merkstrategie en positionering komen aan de orde. Deze informatie wordt vertaald naar een concrete kanaalkeuze voor jouw marketingmix. Ook worden meetbare doelen gesteld en KPI´s gedefinieerd. Dit alles leidt tot een actieplan voor het komende jaar waarin alle activiteiten zijn opgenomen en jouw eigen marketingteam is samengesteld.
Bij Marketingafdeling als een Service stellen we eerst altijd een uitgebreid marketingplan op in de opstartfase.
Strategische quickscan
- Analyse van je huidige marketingactiviteiten
- Inzicht in je online vindbaarheid en zichtbaarheid
- Beknopte technische analyse van je website
- Analyse van je huidige social media kanalen
- Beoordeling van je merkpresentatie en content
- Overzicht van snelle verbeterpunten
Strategische sparring
Vreemde ogen dwingen. Het is voor bedrijven dan soms ook erg fijn om iemand met een ‘frisse blik’ mee te laten kijken met de marketing en of de juiste strategie wordt gevolgd. Hiervoor bieden we de strategische sparring aan. Hierbij wordt frequent (meestal eens per kwartaal) een sessie ingepland om samen te kijken naar de marketing en de dilemma’s waar een bedrijf tegenaan loopt te bespreken. Onze ervaren marketingstrategen geven waardevolle inzichten of waar nodig een kritische blik.
Strategieën die werken
Ardoer
Ardoer is een samenwerkingsverband van meer dan 30 zelfstandige kwaliteitscampings in Nederland. Ardoer is opgericht in 2005 en had als doel marketingkrachten van de aangesloten campings te bundelen. Dat kwam tot uiting in een gezamenlijke brochure en een grote gezamenlijke website. De markt voor het aanbieden van kampeervakanties is echter in de afgelopen 20 jaar veranderd. Daardoor was een herpositionering van het merk noodzakelijk.
Samen met het bestuur van Ardoer is daarom een werkgroep opgericht waarmee we gezamenlijk de nieuwe visie met daarin de positionering voor Ardoer hebben bepaald. Hierbij hebben we met een duidelijk projectplan gewerkt. Eerst werd een sterkere positionering bepaald en vastgelegd. Deze is met alle stakeholders besproken om tot een definitief concept te komen. Vervolgens is dit concept en deze nieuwe strategie vertaald in een nieuwe website, huisstijl en merkbeleving. Ook de social media kanalen van Ardoer zijn aangepast op de nieuwe strategie. Hierdoor heeft Ardoer een duidelijkere marktpositie gekregen en is de naamsbekendheid van het merk toegenomen.
Waarom kiezen voor
UPPER?
We zijn doeners, geen dromers
Onze strategen hebben niet alleen advieservaring en brede kennis van de marketing, maar ook een hands-on mentaliteit. We begrijpen daardoor de dagelijkse realiteit en zijn daardoor in staat de strategie snel te vertalen naar praktische uitvoering.
Visie direct gekoppeld aan resultaat
We vliegen niet op 10.000 meter hoogte zonder een landing te maken. Elke strategische keuze die we maken vertalen we direct aan concrete toepassingen en resultaten.
We denken breed, maar werken specifiek
Als full-service marketingbureau begrijpen we als geen andere dat alle marketingdisciplines met elkaar verbonden zijn. We maken daarin scherpe keuzes en kiezen alleen voor de kanalen en oplossingen die jou dichter bij je doel brengen.
Veelgestelde vragen
Ja dat kan. Sommige klanten kiezen ervoor om alleen de strategie door ons te laten ontwikkelen of er met ons over te sparren, en laten de uitvoering door eigen medewerkers doen. Andere klanten beginnen met een strategisch vraagstuk en vragen vervolgens of wij ook de uitvoer willen doen. Het kan allemaal.
Nee hoor. Marketing is soms ook wel ingewikkeld omdat er veel verschillende manieren zijn om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Het is dan soms moeilijk de juiste keuzes daarin te maken. Onze marketingstrategen doen hele dagen niet anders dan bedrijven daarbij helpen en zijn dus ook in staat om de juiste vragen te stellen en dit te vertalen naar een passende oplossing.
Klaar voor een goed fundament onder jouw marketing?
Of je wilt weten waar je nu staat, een volledig plan nodig hebt of af en toe even wilt sparren met een marketingstrateeg – wij helpen je graag vooruit. In een vrijblijvend gesprek verkennen we samen jouw situatie en adviseren we over wat voor jou de beste aanpak is.